Jakie ćwiczenia na brzuch i uda

 Wbrew pozorom, to nie ciężkie ćwiczenia na siłowni spalają tłuszcz. Jeśli chcesz się pozbyć oponki z brzucha, nie wystarczy że będziesz wykonywała setki brzuszków na atlasie każdego dnia. Ćwiczenia siłowe głównie wzmacniają nasze mięśnie, nie spalają tłuszczu. Oczywiście wykonując je możesz się spodziewać, że stracisz trochę na wadze, ponieważ ćwiczenia siłowe również stymulują organizm do redukcji tłuszczu w pewnym stopniu. Jak każde inne ćwiczenia, wymagają wysiłku fizycznego, a zatem mają korzystny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i kondycję naszego ciała. Zapamiętaj jednak, że ćwiczenia, które spalają tłuszcz najbardziej efektywnie, to ćwiczenia aerobowe. Ćwiczenia takie, które przyspieszają akcję naszego serca, powodują że oddychamy szybciej, pocimy się i jesteśmy w ciągłym ruchu. Nie musisz zapisywać się na aerobik czy zajęcia taneczno-fitnessowe proponowane przez duże kluby, zwłaszcza jeśli nie czujesz się dobrze w zajęciach związanych z koordynacją ruchu przypominającą taniec. Możesz wybrać bieganie czy ćwiczenia na rowerach stacjonarnych (indoor cycling) lub ćwiczenia aerobowe, które nie wymagają zapamiętywania dziesiątek ruchów i pozycji, jak w przypadku tradycyjnego fitnessu. Jeśli masz zamiar zacząć ćwiczyć w domu, poszukaj w sieci stron i blogów poświęconych zajęciom, które mają za zadanie spalanie tłuszczu lub dbanie o kondycję.

Te drugie spalają tłuszcz równie dobrze, różnią się jedynie nazwą. Niektórzy uprawiają bieganie by nabrać kondycji, inni by zrzucić zbędne kilogramy. Podejrzyj, jakie ćwiczenia możesz wykonywać i przetestuj je na sobie. Wybierz takie, aby były wygodne i przyjemne dla Ciebie samej. Jeżeli masz zamiar zacząć ćwiczenia spalające tłuszcz w klubie fitness, również zalecamy podejrzenie najpierw materiałów, które można znaleźć w sieci i wypróbowanie różnego rodzaju technik.

Dzięki temu będziesz mogła ocenić swoje możliwości i dobrać coś, co przyniesie Ci nie tylko efekty ale i satysfakcję. W dobrych klubach fitness istnieje możliwość podpatrzenia najpierw zajęć, na które chcesz się zapisać. Skorzystaj z tej możliwości. Pamiętaj o najistotniejszej kwestii: aeroby, nie ćwiczenia stricte siłowe redukują i spalają tłuszcz.

Ćwiczeń na brzuch i uda możesz znaleźć niemalże nieskończenie wiele. Na początku odpowiedz sobie na pytanie, na czym dokładnie Ci zależy i jaki efekt chcesz osiągnąć. Jeśli marzysz o zrzuceniu zbędnych kilogramów z ud i brzucha, powinnaś postawić na ćwiczenia aerobowe, ponieważ to one właśnie redukują i spalają tłuszcz. Jeśli z kolei marzysz o pięknej rzeźbie lub po prostu wzmocnieniu swoich mięśni, postaw na ćwiczenia siłowe. Pamiętaj, że ćwiczenia siłowe nie oznaczają wyciskanie jak największej ilości kilogramów na urządzeniach podobnych do atlasu. Ćwiczenia siłowe powinny skupiać się na konkretnych partiach naszego ciała, jednak nie muszą być one mozolnym wysiłkiem, po którym czujemy zakwasy i ogólne zmęczenie. Jeśli chodzi o pierwszy typ ćwiczeń, mających na celu redukcję tłuszczu, możesz wybrać aerobik, bieganie, marszobiegi, ćwiczenia na rowerkach stacjonarnych lub jazdę na rowerze w plenerze. Dobrze sprawdzi się także basen, zajęcia typowo taneczne (nieco bardziej żywe niż tango czy walc) czy gra w tenisa lub squasha. Ćwiczenia kondycyjne i aerobowe spalają tkankę tłuszczową regularnie z naszego ciała, więc Twoje ćwiczenia nie muszą być skoncentrowane typowo na brzuchu lub typowo na udach. Niektóre z nas mają tendencję do gubienia kilogramów najpierw z bioder, inne najpierw z brzucha, a jeszcze inne z pośladków.

Zależy to od Twojego organizmu. Jeżeli chcesz zacząć wykonywać ćwiczenia typowo na wzmocnienie mięśni ud i brzucha, postaraj się poszukać wzorów, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia w sieci. Istnieje wiele stron i blogów poświęconych treningom, które możesz wykonywać bezpośrednio w domu, a jedyny sprzęt jaki będzie Ci potrzebny to mata, na której będziesz leżała podczas ćwiczeń.

Mogą przydać się też niewielkie hantle, które możesz zastąpić butelkami z wodą i piłka, którą będziesz ściskała nogami lub rękami. Jeżeli myślisz o zapisaniu się na siłownię, instruktorzy z pewnością udzielą Ci instrukcji, w jaki sposób ćwiczyć aby osiągnąć wymarzony, zamierzony efekt, jeśli trafisz w profesjonalne miejsce.

Trening interwałowy, to obok treningu aerobowego idealny spalacz nadmiaru tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Intensywny trening interwałowy może mieć lepszy wpływ na redukcję tłuszczu niż aeroby, o ile jest wykonywany poprawnie i regularnie. Pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów. Proponowany i stosowany jest od wielu lat przez profesjonalnych trenerów zawodników różnych dyscyplin. Nazwa treningu pochodzi od jego systemu. Interwał, to inaczej przerwa. Metoda interwałowa polega na przeplataniu między sobą ćwiczeń o wysokim poziomie intensywności i niskim poziomie intensywności. Interwały wzmacniają nasze serce oraz pobudzają układ krwionośny, dzięki czemu większa ilość tlenu dostarczana jest do pracujących podczas wysiłku mięśni. Wzrasta nie tylko kondycja, ale i siła naszego serca, co za tym idzie jego wytrzymałość.

Najprostszym interwałem do wyobrażenia jest bieganie, na przemian bardzo szybko, a później wolniej. Podobnie jest z jazdą na rowerze (często interwałowe zajęcia proponowane są podczas indoor cyclingu, czyli treningu na rowerkach interwałowych). Raz jazda ekstremalnie szybka, raz w zwolnionym tempie. Według specjalistów, podczas treningów aerobowych, zużywamy więcej kalorii pochodzących z tłuszczu niż podczas wykonywania treningu interwałowego. Jednak nie to jest najistotniejsze podczas redukcji tłuszczu i walki ze zbędnymi kilogramami. Najistotniejsze jest to, co dzieje się z naszym organizmem po treningu. Po treningu interwałowym, czyli ekstremalnym wysiłku dla naszego ciała, organizm potrzebuje blisko 48 godzin na swojego rodzaju regenerację. W rym czasie ciało korzysta z zapasów tłuszczu zalegających w naszym organizmie, co za tym idzie: redukujemy wagę, niezależnie czy siedzimy przed telewizorem, jesteśmy na zakupach, pracujemy czy śpimy. Dzięki treningowi interwałowemu spalamy tłuszcz nie tylko w momencie, kiedy ćwiczymy, ale także przez wiele godzin po zakończeniu ćwiczeń. Dzięki tego typu treningowi nabieramy również lepszej kondycji, która także bezpośrednio wiąże się ze spalaniem tłuszczu.

 

kategorieidf